KURUMSAL İLETİŞİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ
T.C.
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu yönergenin amacı, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Kurumsal İletişim
Direktörlüğü amaçlarını, görevlerini, faaliyet alanlarını, yönetim organlarını, çalışma usul ve esaslarını
düzenlemektir.
 
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu yönerge, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Kurumsal İletişim Direktörlüğünün
amaçlarını, faaliyet alanlarını, yönetim organlarını, görev ve çalışma usul ve esaslarına ilişkin hükümleri
kapsamaktadır.
 
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu yönerge, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun 7. maddesinin 1. fıkrasının (d)
bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
 
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu yönergede geçen;
a) Üniversite: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesini,
b) ÇOMÜ: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinin kısaltılmış hâlini,
c) Rektör: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörünü,
ç) Direktörlük: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Kurumsal İletişim Direktörlüğünü,
d) Danışman: Rektör tarafından görevlendirilen Direktörlük Danışmanını,
e) Direktör: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Kurumsal İletişim Direktörünü,
f) Direktör Yardımcısı: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Kurumsal İletişim Direktörüne
yardımcı olan kişileri,
g) Üniversite Birimleri Kurumsal İletişim Temsilcileri: Üniversitenin Dekanlarını, Enstitü
Müdürünü, Yüksekokul Müdürlerini, Meslek Yüksekokul Müdürlerini, Konservatuvar
Müdürünü, Daire Başkanlarını ve Koordinatörlerin görevlendireceği personeli,
ğ) Koordinasyon Kurulu: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Kurumsal İletişim Direktörlüğü
Koordinasyon Kurulunu,
h) Birimler: Halkla ve Dış Paydaşlarla İlişkiler Birimi, Medya İlişkileri Birimi, Bilimsel Etkinlik
Birimi, Protokol Birimi, Sosyal Sorumluluk Birimi, Görsel İletişim Tasarım Birimi, İçerik
Üretimi ve Yönetimi Birimi, Radyo ve Televizyon Birimi, Sosyal ve Dijital Medya Birimini,
ı) Direktörlük Birim Sorumlusu: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Kurumsal İletişim
Direktörlüğü altında yer alan her bir birimin sorumlusunu, ifade eder.
 
İKİNCİ BÖLÜM
Direktörlüğün Görevleri, Faaliyet Alanları ve Organları
Direktörlüğün Görevleri
MADDE 5- (1) Rektöre bağlı olarak faaliyet gösteren Direktörlüğün görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin stratejik iletişim ilke ve politikalarını belirlemek; bunlara uygun eylem programlarının uygulama süreçlerini yönetmek,
b) Üniversitenin imajını, itibarını ve marka değerini güçlendirecek faaliyetlerde bulunmak,
c) Üniversitenin kurum içi ve dışı iletişimini sağlamak ve koordine etmek,
ç) Üniversitenin ulusal ve uluslararası alanda tanıtımı için gerekli stratejileri ve bu konuyla ilgili
çalışmaları planlamak ve gerçekleştirmek,
d) Üniversitenin bilimsel potansiyelinin topluma daha fazla katkıda bulunması ve görünür olması
için gerekli faaliyetleri yürütmektir.
 
Direktörlüğün Faaliyet Alanları
MADDE 6- (1) Direktörlük, Rektörlüğe bağlı ve bu yönergede belirtilen amaçları gerçekleştirmek üzere
aşağıdaki faaliyetlerde bulunur:
a) Üniversitenin kurumsal kimliğine, markasına ve itibarına değer katacak iletişim, medya, halkla
ilişkiler, reklam ve tanıtım stratejilerini oluşturmak ve yönetmek,
b) Dijital mecralarda kaliteli içeriklerin üretilmesi ve Üniversitenin bilimsel niteliğine uygun
şekilde temsil etmek,
c) Medya ile değer odaklı bir ilişkinin tesisini ve Üniversitenin ürettiği bilimsel değerin medya
aracılığıyla en doğru şekilde topluma aktarılmasını sağlamak,
ç) Üniversitenin kurumsal kimliğini güçlendirmek ve geliştirmek için gerekli stratejilerini
belirlemek, kurumsal kimlik kılavuzunu hazırlamak, kılavuzu yenilemek ve güncellemek, ilgili
eylem planlarını hazırlamak ve uygulamak,
d) Üniversite tanıtım günleri düzenlemek, aday öğrencilere Üniversiteyi tanıtmak, yeni
öğrencilerin kayıt süreçlerinde oryantasyon programlarını koordine etmek,
e) Üniversite ile iletişim, sponsorluk, sosyal sorumluluk alanlarında iş birliği talep eden kurum,
kuruluş ve kişilerin taleplerini değerlendirmek, ilgili birimlerle iletişimi sağlamak,
f) Rektörlük makamının vereceği alanıyla ilgili diğer görevleri yerine getirmek.
 
Direktörlüğün Organları ve Birimleri
Madde 7- (1) Direktörlük;
a) Direktör
b) Koordinasyon Kurulu
c) Direktör Yardımcıları
ç) Birim Sorumluları ve Çalışanları
d) Direktörlük Sekreteri
e) Birim Kurumsal İletişim Temsilcileri
 
Direktörün Atanması ve Görevleri
MADDE 8- (1) Direktör, Rektör tarafından Direktörlüğün amaç ve görevlerini yerine getirmek üzere
Üniversite öğretim elemanları arasından iki (2) yıl süre ile görevlendirilir.
 
(2) Direktörün görevleri şunlardır:
a) Direktörlüğü temsil etmek,
b) Bu yönergede belirtilen amaçlara ilişkin görevleri yürütmek,
c) Direktörlüğün çalışmaları ile ilgili, Rektöre altı (6) aylık dönemlerde çalışma raporu sunmak,
ç) Direktörlük bünyesindeki birimlerin yapılanmasını ve etkin şekilde işleyişini sağlamak, gerekli
planlama ve düzenlemeleri yapmak,
d) Kurumsal İletişim Direktörlüğü Birimlerinin aylık faaliyetlerine ilişkin Rektörü bilgilendirmek.
 
Direktör Yardımcılarının Atanması ve Görevleri
MADDE 9- (1) Direktör Yardımcıları, Direktörlüğün amaç ve görevlerini yerine getirmek, Direktöre
çalışma süreçlerinde yardımcı olmak üzere, Direktörün önereceği idari personel arasından 2 (iki)
Direktör Yardımcısı 2 (iki) yıllığına Rektör tarafından görevlendirilir.
 
(2) Direktör Yardımcısının görevleri şunlardır:
a) Direktör görevi başında bulunmadığı durumlarda vekâleten Direktörlüğü temsil etmek,
b) Bu yönergede belirtilen amaçlara ilişkin görevleri yürütmek,
c) Rektörlük tarafından gerçekleştirilecek faaliyet ve etkinlikleri takip ederek haftalık olarak
toplamak, Direktöre sunmak ve birimlerle paylaşarak görev dağılımını gerçekleştirmek,
ç) Direktörlük birimleri tarafından haftalık olarak gerçekleştirilmiş faaliyet ve etkinlikler ile ilgili
olarak Direktörü bilgilendirmek,
d) Koordinasyon Kurulu toplantılarının tutanaklarını hazırlamak, imzalatmak ve Üniversite
otomasyon sistemi üzerinden Direktörün e-imzasına sunmak,
e) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve işlemleri yapmak.
 
Direktörlük Sekreterinin Atanması ve Görevleri
MADDE 10- (1) Direktörlük Sekreteri, Rektör tarafından Direktörlüğün amaç ve görevlerini yerine
getirmek, Direktörlük bünyesinde gerçekleştirilen çalışma süreçlerinde görev yapmak üzere Direktörlük
personeli içerisinden 2 (iki) yıl süre ile görevlendirilir.
 
(2) Direktörlük Sekreterinin görevleri şunlardır:
a) Direktörlük yazışmalarını ve haftalık akışı programlamak,
b) Direktör ve Direktör Yardımcılarının verdiği görevleri yerine getirmek,
c) Koordinasyon Kurulu toplantılarını organize etmek,
ç) Direktörlük tarafından gerçekleştirilecek faaliyet ve etkinlikleri haftalık olarak takip etmek,
Direktöre sunmak,
d) Direktörlüğe bağlı birimlerden haftalık gelen faaliyet raporlarını Direktöre sunmak,
e) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve görevleri yerine getirmek.
 
Koordinasyon Kurulunun Oluşumu ve Görevleri
MADDE 11- (1) Koordinasyon Kurulu, Direktör başkanlığında, Direktör Yardımcıları, Birim
Sorumluları, Rektör tarafından belirlenecek iletişim ve görsel tasarım alanında çalışan öğretim
elemanlarından en az 1 (bir), en fazla 13 (on üç) kişiden oluşur ve ayda bir toplanır.
 
(2) Koordinasyon Kurulu; Üniversitenin kurumsal iletişim modelinin oluşturulması ve geliştirilmesi,
kurumsal iletişimin stratejik plana uygun yönetilmesi, Üniversite birimleri arasında kurumsal iletişim
sağlaması için gerekli tavsiye ve önerilerde bulunur.
 
(3) Koordinasyon Kurulu düzenli olarak 6 (altı) ayda bir toplanır. Direktör, gerek duyduğunda Kurul’u
toplantıya çağırabilir.
 
Üniversite Birimleri Kurumsal İletişim Temsilcileri
MADDE 12- (1) İletişim Temsilcileri, Fakülte, Enstitü, Konservatuvar, Yüksekokul, Meslek
Yüksekokulu, Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOMÜ Hastanesi), ÇOMÜ Ağız ve Diş Sağlığı
Uygulama ve Araştırma Merkezi ve UYGAMER’den görevlendirilecek birer Birim Yardımcısı ile
koordinatörlükler ve daire başkanlıklarınca görevlendirilecek birer temsilciden oluşur.
 
(2) İletişim Temsilcilerinin görevleri şunlardır:
a) Birimindeki personel ve öğrenciler arasından belirlediği kişilerle iletişim ekibini oluşturmak ve
bunlar arasında bilgi akışını sağlamak.
b) Biriminden gelen haber, eleştiri ve önerileri Direktörlüğe iletmek.
 
Direktörlük Birim Sorumluları
MADDE 13- (1) Birim Sorumluları, Direktörün önereceği Üniversite personeli arasından, Rektör
tarafından görevlendirilir.
 
(2) Birim sorumlularının görevleri şunlardır:
a) Birimindeki personel ve kısmi zamanlı çalışan/staj yapan öğrenciler arasından belirlediği
kişilerle iletişim ekibini oluşturmak ve bu kişiler arasında bilgi akışını sağlamak,
b) Direktör ve Direktör Yardımcıları tarafından yönlendirilen işleri gerekli planlama ve
görevlendirmeleri yaparak organize edip tamamlamak ve tamamlanan işleri de Direktörlüğe
raporlamak,
c) Direktörlük tarafından planlanan Koordinasyon Kurulu toplantılarına katılmak ve rapor
sunmak,
ç) Biriminden gelen haber, eleştiri ve önerileri Direktörlüğe iletmek,
d) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve görevleri yerine getirmek.
 
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Direktörlüğün Birimleri
Halkla ve Dış Paydaşlarla İlişkiler Birimi
MADDE 14- (1) Halkla ve Dış Paydaşlarla İlişkiler Biriminin görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin halkla ilişkiler faaliyetlerini bütünleşik iletişim yönetimi perspektifinden
planlamak, uygulamak ve değerlendirmek,
b) Üniversitenin tanıtımı için gerekli çalışmaları yapmak,
c) Üniversite personeli ile kurumsal iletişimi geliştirmek,
ç) Üniversitenin paydaşları ile etkin bir iletişim kurmak,
d) Kurumsal itibar yönetimine yönelik faaliyetleri planlamak,
e) Kurumsal aidiyeti ve kurum kültürünü yerleştirmeye yönelik çalışmalar yapmak,
f) Kurumsal sosyal sorumluluk proje ve faaliyetlerinin amacına ulaşmasına katkı sunmak,
g) Kurumsal iletişim faaliyetlerinin bütününde etik ilkelere uygunluğunu değerlendirmek,
ğ) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve görevleri yerine getirmek.
 
Medya İlişkileri Birimi
MADDE 15- (1) Medya İlişkileri Biriminin görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin faaliyetlerinin görsel, işitsel, yazılı ve dijital medya ortamlarında doğru şekilde
yer almasını sağlamak,
b) Medya ortamlarının özellikleri göz önünde bulundurularak Üniversitenin bilimsel birikimini ve
potansiyelini ortaya çıkaracak içeriklerin ilgili medya ortamında yayınlanmasını sağlamak,
c) Medya kuruluşları ve gazeteciler ile etik ilkelere uygun iş birlikleri geliştirmek,
ç) Medyada Üniversite hakkında çıkan yanıltıcı yayınların düzeltilmesi ve tekrar etmemesi için
gerekli önlemleri almak,
d) Üniversite birimlerindeki iletişimle ilgili personele hizmet içi eğitim ve medya ilişkileri
konusunda danışmanlık yapmak,
e) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve görevleri yerine getirmek.
 
Bilimsel Etkinlik Birimi
MADDE 16- (1) Bilimsel Etkinlik Biriminin görevleri şunlardır:
a) Üniversite tarafından yürütülecek bilimsel sempozyum, çalıştay, kongre ve konferansları vb.
etkinliklerin kurumsal iletişim sürecini yerine getirmek,
b) Üniversite tarafından gerçekleştirilecek olan bilimsel etkinliklerin yürütücüleri ile iletişim
kurmak,
c) Halkla ve Dış Paydaşlarla İlişkiler Birimi ile koordineli olarak etkinliklerin detaylarını
planlamak,
ç) Bilimsel yayınların medya içerikleri ile ilgili danışmanlık hizmeti vermek,
d) Bilimsel etkinliklerin dijital ve sosyal medya yönetim alanları da dahil olmak üzere tanıtım
faaliyetleri için gerekli görsel tasarım alt yapısını sağlayarak yürütmek,
e) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve görevleri yerine getirmek.
 
Protokol Birimi
MADDE 17- (1) Protokol Biriminin görevleri şunlardır:
a) Protokol uygulamalarında Rektörlük Özel Kalem ile birlikte koordineli çalışmak,
b) Ulusal ve uluslararası heyetleri ağırlanması hususunda ilgili birimler ile iş birliği yapmak,
c) Rektörlük makamının resmî ziyaretlerinde sunulacak takdimlerin organizasyonunu sağlamak,
ç) Üniversitenin yurt dışında etkin şekilde tanıtımı için yürütülen faaliyetlere katkı sağlamak,
d) Görev alanına giren faaliyetlerin görsel, işitsel ve yazılı materyalleri dijital ortamda arşivlemek,
e) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve görevleri yerine getirmek.
 
Sosyal Sorumluluk Birimi
MADDE 18- (1) Sosyal Sorumluluk Biriminin görevleri şunlardır:
a) Üniversite öğrencileri ile akademik ve idari personelin ilgi duydukları, duyabilecekleri sosyal
sorumluluk projelerine yönlenmelerine destek olmak,
b) Üniversite öğrencileri ve öğretim elemanlarında toplumsal sorumluluk bilincinin artırılmasını
sağlamak,
c) Üniversite öğrencileri ve öğretim elemanlarına toplumdaki rol model potansiyellerine katkı
sunmak,
ç) Üniversite öğrencileri ve öğretim elemanlarının sosyo-kültürel ve akademik birikimlerinden
yararlanarak sorunlara takım çalışmasıyla çözüm üretebilme farkındalığını sağlamak,
d) Geliştirilen sosyal sorumluluk projeleriyle; çocuklar, kadınlar, gençler, yaşlılar ve engelliler
öncelikli olmak üzere toplumun her kesiminin yaşam kalitesinin iyileştirilmesine katkıda bulunmak,
e) Üniversitenin tanınırlığını artırmak, toplumla bütünleşmesini sağlamak,
f) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve görevleri yerine getirmek.
 
Görsel İletişim Tasarımı Birimi
MADDE 19- (1) Görsel İletişim Tasarımı Biriminin görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin görsel iletişim tasarımı çalışmalarını yapmak,
b) Etkinlik ve tanıtım materyalleri tasarlamak,
c) Grafik, fotoğraf, video tasarımı faaliyetlerini yürütmek,
ç) Üniversitenin kurumsal kimlik kılavuzunu hazırlamak, güncellemek ve geliştirmek,
d) Üniversite birimlerinin görsel iletişim materyallerini hazırlayabilmeleri için danışmanlık
yapmak,
e) Üniversitenin kurumsal kimliğine uygun ürün tasarımları yapmak,f) Üniversiteye ilişkin fotoğraf ve görüntü arşivi oluşturmak,
g) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve görevleri yerine getirmek.
 
İçerik Üretimi ve Yönetimi Birimi
MADDE 20- (1) İçerik Üretimi ve Yönetimi Biriminin görevleri şunlardır:
a) Kurumsal iletişimin görev alanına giren konularda etkili, doğru, yaratıcı içerik üretilmesini
sağlamak,
b) Üniversitenin medya ortamlarındaki itibar algısını yükseltecek içerikleri geliştirmek,
c) Üniversitenin tüm birimlerindeki içeriklerin daha etkin üretilmesi ve yönetilmesi için gerekli
hizmet içi eğitimler konusunda destek vermek,
ç) Rektörün konuşma metinlerini ve sunum içeriklerini hazırlamak,
d) Medya ortamlarına uygun Üniversitenin bilimsel birikimini ve potansiyelini ortaya çıkartacak
kaliteli içeriklerin hazırlanmasını ve bunların Kampüs FM ve ÇOMÜ TV’de yayınlanmasını
sağlamak,
e) Talep edilmesi halinde diğer birimlere içerik üretmek (fotoğraf, metin, video),
f) Üniversitenin dijital ortamlardaki faaliyetlerinin etkinliğini artıracak, kurumsal itibar
yönetimini ve imajını güçlendirecek projeler geliştirmek,
g) Üniversitenin Kampüs FM ve ÇOMÜ TV üzerinden itibar algısını yükseltecek içerikleri
geliştirmek,
ğ) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve görevleri yerine getirmek.
 
Radyo ve Televizyon Birimi
MADDE 21- (1) Radyo ve Televizyon Biriminin görevleri şunlardır:
a) Üniversite bünyesinde yayın yapan Kampüs FM ve ÇOMÜ TV’nin yönetimini ve etik
değerlere bağlı yayın yapmasını sağlamak,
b) İçerik üretimi ve Yönetimi Biriminin planladığı içerikleri uygulamak,
c) Direktörün talimatları ile Kampüs FM ve ÇOMÜ TV’nin yayın akışını planlamak,
ç) Rektörlük etkinliklerinde çekim ekibi oluşturmak, çekimleri gerçekleştirerek kurgusunun
yapılmasını ve yayınlanmasını sağlamak,
d) Kurumsal İletişim Direktörlüğü arşivindeki video ve ses dosyalarının dijital ortamda
paylaşılabilmesi için ihtiyaç duyulan içerikleri üretmek,
e) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve görevleri yerine getirmek.
 
Sosyal ve Dijital Medya Birimi
MADDE 22- (1) Sosyal ve Dijital Medya Biriminin görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin ve Direktörlüğün internet sitelerinin içeriklerinin yönetimini sağlamak,
b) Üniversitenin internet sitesi başta olmak üzere tüm birimlerdeki sitelerin Direktörlük tarafından
belirlenen içeriklere uygun şekilde yürütülmesini ve dijital ortamda kurumsal bütünlüğün
korunmasını sağlamak,
c) Üniversitenin sosyal medya hesaplarını yönetmek,
ç) Dijital ortamda ihtiyaç duyulan her konuda etkili, doğru, bilimsel niteliği yüksek ve hedef kitleye
yönelik tüm içerikleri üretmek,
d) Direktörlük birimlerince üretilen içeriklere, dijital veri paylaşımı sistemiyle tüm birimlerin
ulaşabilmesini sağlamak,
e) Direktörlük tarafından belirlen Sosyal ve Dijital Medya Yönergesi ile ilgili danışmanlık
yapmak,
f) Direktör tarafından verilecek diğer iş ve görevleri yerine getirmek.
 
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
 
Hüküm Bulunmayan Hâller
MADDE 23- (1) Bu yönergede hüküm bulunmayan hâllerde, diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
 
Yürürlükten Kaldırılan Yönerge
MADDE 24- (1) 17 Mart 2022 tarih ve 04/05 sayılı Senato kararı ile kabul edilen Çanakkale
Onsekiz Mart Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü Yönergesi yürürlükten
kaldırılmıştır.
 
Yürürlük
MADDE 25- (1) Bu yönerge, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği
tarihte yürürlüğe girer.
 
Yürütme
MADDE 26- (1) Bu yönerge hükümlerini Rektör yürütür.