Sosyal Medya Hesaplarını Oluşturma Yönergesi

Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü, kurumsal hesapların oluşturulması ve yönetilmesi hususunda aşağıdaki adımlara dikkat edilmesini tavsiye etmektedir:

Kurumsal hesap/hesapların kullanımı için öncelikle hesabın ait olduğu birimin/bölümün/anabilim  dalının bağlı olduğu üst makamdan yazılı onay alınmalıdır. 

Hesap öncelikle üniversite ana hesapları ve eş seviyedeki diğer birimlerin/ bölümlerin sosyal  medya hesaplarını takip etmelidir.

Hesap, siyasi parti, dernek, oluşum ve diğer tüzel kimlik taşıyan kurum, kuruluş ve kişisel hesaplarının takibini yapmamalı.

Paylaşılacak fotoğraf, ses, görüntü vb. içerikler belirlenirken kurumun kimliği, amaçları dikkate alınmalıdır. Bu içeriklerin estetik ve görüntü kalitesi mümkün olduğunca yüksek seviyede tutulmalıdır. 

Diğer yandan paylaşımlarda kaynak gösterilmesi gerekiyor ise gösterilmeli, telif hakkı oluşturmayacak görsel ve işitsel materyaller seçilmelidir.

Resmî yazılar ile ilgili içerikler, hassas bilgi ve belgeler sosyal medyada paylaşılmamalıdır.

Kişisel, siyasi, etnik, inanç ve değerleri hedef alan hiçbir paylaşım yapılamaz.

Paylaşımlarda, kişisel verilerin korunmasına ve özel yaşamın mahremiyetine önem verilmelidir.

Sosyal medya hesabından yapılacak paylaşımların aynı zamanda kamuoyu bilgilendirme hüviyeti taşıması nedeniyle bu hesapların yönetimi için görevlendirilecek kişinin, kurumsal ilkelere hakim olması gerekmektedir.

Hesaplardaki profil fotoğrafı, logo, sabit görsel alanı, yazı fontları, renk vb. kullanımları Üniversite ana hesaplarına olabildiğince uygun olmalı, “uyumlu farklılık” ilkesi benimsenmelidir.

Profil isminin altında yer alan açıklamalar kutucuğuna (Kişisel Bilgiler) ilgili birimin/kurumun resmî sosyal medya sayfası olduğu belirtilmelidir.

Hesapta kullanılacak dilde, kişisel ifadeler kullanılmamalı, Türkçe İmla kurallarına olabildiğince dikkat edilmelidir.

Takipçiler nezdindeki güvenilirliğin sağlanması ve olası sahte hesaplardan ayırt edilebilmesi için azami dikkat gösterilmelidir.